Nick Cave

Awatar użytkownika
NiNa
Posty: 346
Rejestracja: 14 sty 2005 20:23
Lokalizacja: Twin Peaks

Nick Cave

Post 06 kwie 2005 19:56

W sumie słucham go od niedawana ale jego muzyka jest bardzo ciekawa, teksty przepełnione nadziją , miłością , gorąco polecam jego twórczoś
Awatar użytkownika
SweetLittleGirl
Posty: 1342
Rejestracja: 10 mar 2005 09:40
Lokalizacja: Sochaczew

Post 08 kwie 2005 18:49

Podoba mi się bardzo jego piosenka w duecie z Kylie Minogue- Where the wild roses grow. Smutna, ale bardzo piękna...
Awatar użytkownika
NiNa
Posty: 346
Rejestracja: 14 sty 2005 20:23
Lokalizacja: Twin Peaks

Post 09 kwie 2005 08:50

no mnie sie też podoba , i ogólnie podobaja mi sie takie takie smutne piosenki , taki juz klimat Nicka :)
Gość

Post 09 kwie 2005 10:05

Nie prawda bo Nick Cave ma nie tylko smutne kawałki , ma także śmieszne i radosne :)
Awatar użytkownika
Bojdis
Posty: 400
Rejestracja: 23 mar 2005 17:30
Ulubiony utwór: Walking In My Shoes
Lokalizacja: Skotschau / Hafnarfjordur

Post 09 kwie 2005 23:12

Tak samo jak O - Zone no nie ?
Awatar użytkownika
SweetLittleGirl
Posty: 1342
Rejestracja: 10 mar 2005 09:40
Lokalizacja: Sochaczew

Post 10 kwie 2005 11:59

Hehe, O-Zone to już chyba inna bajka :P
Anonymous

Post 14 kwie 2005 09:45

Bojdis pisze:Tak samo jak O - Zone no nie ?

poziom pokazujesz Piotrek!

Cave moj ulubieniec. Jest to facet, ktory o milosci spiewa w sposob przerazajaco ponury, a smierc traktuje jako wybawienie.

I to zdanie chyba najlepiej pasuje do jego tworczosci!
Awatar użytkownika
Bojdis
Posty: 400
Rejestracja: 23 mar 2005 17:30
Ulubiony utwór: Walking In My Shoes
Lokalizacja: Skotschau / Hafnarfjordur

Post 15 kwie 2005 09:32

Moim ulubionym kawalkiem Nicka Cave`a jest utwór "Deanna"
Gość

Post 20 kwie 2005 06:50

Najlepszy kawałek NIcka to Loverman
Awatar użytkownika
NiNa
Posty: 346
Rejestracja: 14 sty 2005 20:23
Lokalizacja: Twin Peaks

Post 23 maja 2005 22:04

mmmm Nick Cave- pobierzmy sie:) heheh, moge go sluchac zawsze
Gość

Post 02 cze 2005 22:48

Dziś troche słuchałem Nicka ale powiem że jak narazie jest dla mnie za bardzo smutny , ja ostatnio potrzebuje czegoś szybszego :) Nick jest świetny to wiem :)
shav
Posty: 10
Rejestracja: 12 cze 2005 09:57

Post 12 cze 2005 10:52

Przede wszystkim - nie powiedzialbym, ze teksty Cave'a sa o nadziei - moze ostatnio cos mu sie wicgrowalo, ale jednak ogolnie rzecz biorac nie mozna tego o nim powiedziec.
Ja kocham "Papa won't leave you, Henry". Za kazdym razem, gdy slysze jak spiewa:
"And I bellowed at the firmament
Looks like the rains are here to stay
And the rain pissed down upon me
And washed me all away
Saying

Papa won't leave you, Henry
Papa won't leave you, Boy
Papa won't leave you, Henry
Papa won't leave you, Boy
Well, the road is long
And the road is hard
And many fall by the side
But Papa won't leave you, Henry
So there ain't no need to cry"
to dzieje sie ze mna cos strasznego...

Oprocz tego - "Up Jumped the Devil", "Loverman", "The Mercy Seat" (jak kazik mogl te piosenke tak straszliwie okaleczyc? :( ) czy wreszcie "Time Jesum..." (nie pamietam jak sie pisalo ten tytul...).
Ta wyliczanka moglaby sie jeszcze dlugo ciagnac: "All the Pretty Little Horses", "Watching Alice", "Where the Wild Roses Grow", "The Weeping Song", "The Good Son", "Red Right Hand"... Nick Cave jest po prostu znakomity. Pod kazdym wzgledem - muzyka, teksty, wokal. Mnie rzuca na kolana.
Awatar użytkownika
devotional
Posty: 4825
Rejestracja: 26 lut 2005 18:00
Ulubiony utwór: Master And Servant
Lokalizacja: bezdomny

Post 11 maja 2009 00:32

The Mercy Seat jest kapitalne, szczególnie w wersji akustycznej. Od jakiegoś czasu męcze w ogóle całą "Tender Prey", i obok tego utworu i kilku innych najbardziej zatrzymał mi się w głowie Up Jumped The Devil - świetny kawałek, świetny tekst, fantastyczny music .. wszystko. na UTube znalazłem ciekawe tło filmowe ^^ - http://www.youtube.com/watch?v=3J3QHzbK9jY

Poza tym koleś jest kapitalny, można mówic że Gore pisze smutne piosenki o miłości, ale jeśli jego są smutne, to Cave pisze jako denat. Chyba niczyje piosenki tak nie dołują (chyba tylko The Smiths ;p) jak jego. Tylko nie rozumiem po co mu szlifierz.
Dialog jest językiem kapitulacji. ~Fronda.pl
Awatar użytkownika
Home
Posty: 416
Rejestracja: 11 lut 2005 16:46
Lokalizacja: Poznań

Post 25 kwie 2010 23:07

Doluja? No to mamy clash jezeli chodiz o odbior. Mnie tworczosc Cave'a wprawia w zastanowienie..uwielbiam jego przejmujace ballady, zarowno w wersji z Bad Seeds, jak i w Grinderman. Swietna sprawa.
http://www.youtube.com/watch?v=vAlewFeBZn4
enjoy
Awatar użytkownika
stripped
Posty: 3155
Rejestracja: 09 wrz 2006 16:01
Ulubiony utwór: Stripped
Lokalizacja: Bełchatów

Post 26 kwie 2010 20:12

Znam tylko z TV, nie słucham, odrzuca mnie, zawsze nazywałem Nicka Cave'a "Panem Grobowym" ze względu na jego wokal. A kiedyś myślałem że DM to dołująca muza, hah
Mudżyn is on fire
Awatar użytkownika
elliott
Posty: 526
Rejestracja: 28 cze 2009 21:58
Lokalizacja: łódź/gdynia
Kontakt
Strona WWW

Post 26 kwie 2010 20:19

Co wy pleciecie, dołująca muza? Może i dołująca, ale potęga tej muzyki jest taka, że zamiast dołować sprawia że zaczyna się zupełnie inaczej patrzeć na świat, zmienia zupełnie pojęcie słuchania. Wokal - jeden z najcudowniejszych jakie w życiu słyszałam. Niektóre teksty to czysta poezja, muzyka niekiedy prosta, a przemawiająca.

A tak w ogóle to Loverman Metallica oryginalnie wykonuje ;)

Tak, pana Cave'a ubóstwiam. A album Let Love In - majstersztyk!
Awatar użytkownika
devotional
Posty: 4825
Rejestracja: 26 lut 2005 18:00
Ulubiony utwór: Master And Servant
Lokalizacja: bezdomny

Post 26 kwie 2010 20:28

elliott pisze:A tak w ogóle to Loverman Metallica oryginalnie wykonuje ;)
za: Wikipedia.org pisze:"Loverman" is the second single from the 1994 album Let Love In by Australian rock band Nick Cave and the Bad Seeds. In 1998 the American heavy metal band Metallica recorded the song and released it on their compilation/cover album "Garage Inc.". In 2003, Depeche Mode member Martin Gore recorded the song for his solo album Counterfeit².
no zonk ;p

nie zmienia to faktu, że facet jest za-je-bis-ty.
tercet Cave+Harvey+Bargeld rządzi.
jak się słucha EN to aż trudno uwierzyć, że ten człowiek od wydzierania mordy napisał Weeping Song ;(
Dialog jest językiem kapitulacji. ~Fronda.pl
Awatar użytkownika
elliott
Posty: 526
Rejestracja: 28 cze 2009 21:58
Lokalizacja: łódź/gdynia
Kontakt
Strona WWW

Post 26 kwie 2010 20:34

O kurcze, moje życie się zmieniło, cały czas żyłam w przeświadczeniu, że to Metallica pierwsza to nagrała :lol:
A że Gore nagrał to nawet nie wiedziałam.

Dzięki ;)
Awatar użytkownika
devotional
Posty: 4825
Rejestracja: 26 lut 2005 18:00
Ulubiony utwór: Master And Servant
Lokalizacja: bezdomny

Post 26 kwie 2010 20:35

wersja Gore'a jest nawet fajna, ale po dłuższym słuchaniu - męczy. power ma jednak Cave. boski utwór. niesamowity!
Dialog jest językiem kapitulacji. ~Fronda.pl
Awatar użytkownika
Home
Posty: 416
Rejestracja: 11 lut 2005 16:46
Lokalizacja: Poznań

Post 26 kwie 2010 20:37

jak dla mnie Gore jednak wygrywa pojedynek Loverman'a. Bardziej mi pasuje taka poukladana wersja..